Projekt składa się z dwóch części - zakupu taboru kolejowego przeznaczonego do obsługi połączeń wykonywanych w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej oraz budowy zaplecza technicznego umożliwiającego bieżące utrzymanie pojazdów kolejowych będących własnością Województwa Podkarpackiego, a jego łączna kwota realizacji wynosi 341 616 105,42 zł, przy czym prawie 117 000 000 zł stanowią środki UE.
Dostawa taboru kolejowego
Zadanie obejmuje zakup 8 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 2 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy zostały dostarczone w 2020 r. przez NEWAG S.A., a od początku 2021 r. obsługują regularne połączenia PKA. Koszt zakupu taboru wyniósł 195 766 800 zł.
Charakterystyka EZT:
Typ: 36WEdb
Seria: EN63B
Producent: NEWAG S.A.
Nazwa handlowa: Impuls II
Ilość członów: 3
Ilość drzwi: 12
Ilość biletomatów: 2
Ilość stałych miejsc siedzących: 138
Ilość miejsc stojących: 166
Łączna ilość miejsc: 304
Charakterystyka SZT:
Typ: 222Ma
Seria: SA140
Producent: NEWAG S.A.
Ilość członów: 2
Ilość drzwi: 4
Ilość biletomatów: 1
Ilość stałych miejsc siedzących: 115
Ilość miejsc stojących: 142
Łączna ilość miejsc: 257
Docelowo zakupione pojazdy będą wykorzystywane do realizacji połączeń PKA w relacjach:
Rzeszów – Kolbuszowa – Rzeszów
Rzeszów – Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka – Rzeszów
Rzeszów – Przeworsk – Rzeszów
Rzeszów – Dębica – Rzeszów
Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów
Budowa zaplecza technicznego
Zadanie polega na budowie zaplecza technicznego usytuowanego na terenie stacji Rzeszów Staroniwa. W bardziej szczegółowym ujęciu obejmuje:
budowę hali technologicznej z myjnią wraz z wykonaniem 3 torów przeglądowo-naprawczych wyposażonych w urządzenia technologiczne i 1 toru na stanowisko całorocznej myjni taboru,
przebudowę układu torowego i zwiększenie funkcjonalności stacji Rzeszów Staroniwa,
budowę odcinków nowej sieci trakcyjnej,
demontaż istniejącego i budowę nowego układu torowego,
budowę i przebudowę sieci i urządzeń telekomunikacyjnych związanych z budową m.in. punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem,
budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK).
Koszt budowy zaplecza wynosi 140 691 243,85 zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm w składzie: Inżynieria Rzeszów S.A. i Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.