Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

 


Seria czterech logotypów wymaganych przy realizacji projektów i zadań z funduszy europejskich

 

Projekt składa się z dwóch części - zakupu taboru kolejowego przeznaczonego do obsługi połączeń wykonywanych w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej oraz budowy zaplecza technicznego umożliwiającego bieżące utrzymanie pojazdów kolejowych będących własnością Województwa Podkarpackiego, a jego łączna kwota realizacji wynosi 341 616 105,42 zł, przy czym prawie 117 000 000 zł stanowią środki UE.

  1. Dostawa taboru kolejowego

Zadanie obejmuje zakup 8 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 2 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy zostały dostarczone w 2020 r. przez NEWAG S.A., a od początku 2021 r. obsługują regularne połączenia PKA. Koszt zakupu taboru wyniósł 195 766 800 zł.

Na zdjęciu dwa pojazdy kolejowe – elektryczny po lewej i spalinowy po prawej - w barwach województwa podkarpackiego. Oba odstawione na bocznicy.

Charakterystyka EZT:

  • Typ: 36WEdb
  • Seria: EN63B
  • Producent: NEWAG S.A.
  • Nazwa handlowa: Impuls II
  • Ilość członów: 3
  • Ilość drzwi: 12
  • Ilość biletomatów: 2
  • Ilość stałych miejsc siedzących: 138
  • Ilość miejsc stojących: 166
  • Łączna ilość miejsc: 304

Charakterystyka SZT:

  • Typ: 222Ma
  • Seria: SA140
  • Producent: NEWAG S.A.
  • Ilość członów: 2
  • Ilość drzwi: 4
  • Ilość biletomatów: 1
  • Ilość stałych miejsc siedzących: 115
  • Ilość miejsc stojących: 142
  • Łączna ilość miejsc: 257

Docelowo zakupione pojazdy będą wykorzystywane do realizacji połączeń PKA w relacjach:

  • Rzeszów – Kolbuszowa – Rzeszów
  • Rzeszów – Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka – Rzeszów
  • Rzeszów – Przeworsk – Rzeszów
  • Rzeszów – Dębica – Rzeszów
  • Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów
  1. Budowa zaplecza technicznego

Zadanie polega na budowie zaplecza technicznego usytuowanego na terenie stacji Rzeszów Staroniwa. W bardziej szczegółowym ujęciu obejmuje:

  • budowę hali technologicznej z myjnią wraz z wykonaniem 3 torów przeglądowo-naprawczych wyposażonych w urządzenia technologiczne i 1 toru na stanowisko całorocznej myjni taboru,
  • przebudowę układu torowego i zwiększenie funkcjonalności stacji Rzeszów Staroniwa,
  • budowę odcinków nowej sieci trakcyjnej,
  • demontaż istniejącego i budowę nowego układu torowego,
  • budowę i przebudowę sieci i urządzeń telekomunikacyjnych związanych z budową m.in. punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem,
  • budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Koszt budowy zaplecza wynosi 140 691 243,85 zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm w składzie: Inżynieria Rzeszów S.A. i Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.