Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

Biała mapa z kolorowymi kreskami.

 


 Autor tesktu: Tomasz Leyko

Rzecznik prasowy UMWP

 

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi postępowanie przetargowe na budowę drogi wojewódzkiej obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną Euro-Park Mielec i mieleckie lotnisko. Dziś w siedzibie PZDW w Rzeszowie nastąpiło otwarcie ofert. Propozycje złożone przez przedsiębiorstwa są obiecujące.

 

Tzw. droga lotniskowa ma zaczynać się w okolicach nowego wiaduktu przy ulicy Sienkiewicza w Mielcu i łączyć drogę wojewódzką 984 z istniejącą już obwodnicą Mielca w ciągu DW 985. Jej większa część będzie przebiegać wokół mieleckiego lotniska stąd „droga lotniskowa”.  

 

Kwota przeznaczona na realizację zamówienia to niewiele ponad 66 mln zł (brutto). W przetargu wpłynęło 7 ofert, spośród nich jedna mieści się w tej kwocie, a druga nieznacznie ją przekracza.

 

To są dla nas  dobre informacje. Oznacza to, że są duże szanse, aby bez proceduralnych opóźnień rozpocząć inwestycję – powiedział Piotr Miąso.

 

Budowa drogi lotniskowej jest coraz bliżej. Cieszę się, że przetarg przebiega zgodnie z planem. To oznacza, że został bardzo dobrze przygotowany. O potrzebie powstania tej drogi mówimy od lat, teraz jest czas na jej realizację. Przypomnę, że 95 procent dofinansowania przyznał polski rząd w ramach „Polskiego Ładu”. To duża i znacząca pomoc. Wspierał nas i zadeklarował dalszą pomoc prezydent Mielca więc myślę, że optymizmem możemy czekać na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu, zakończenie prac projektowych i symboliczne wbicie pierwszej łopaty – dodał marszałek Władysław Ortyl. 

 

Roboty budowlane powinny rozpocząć się w 2025 r. - po zakończeniu fazy projektowej zadania. Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Część trasy będzie przebiegać po zupełnie nowym śladzie. Właśnie te odcinki podlegać będą dodatkowym pracom projektowym. Powstaną dodatkowe warianty przebiegu, tak aby maksymalnie zminimalizować koszty społeczne budowy nowej drogi.