Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

 


Trwają przygotowania do XXIX Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w Sportach Zimowych – Podkarpackie 2023, której jesteśmy gospodarzami. Już teraz możemy zaprezentować Wam identyfikacje wizualną tego wydarzenia.

 

Znaczenie logo Olimpiady

Znak logo Olimpiady przedstawia sześć połączonych wielobarwnych sześciokątów. Przenikając się symbolizują one rywalizację sportowców z różnych stron Polski, którzy spotykają się na Podkarpaciu. Kompozycja wraz z kolorystyką jest abstrakcyjnym zobrazowaniem cech podkarpackiego krajobrazu. Góruje nad nim słońce, przyświecając rywalizacji sportowców oraz spajając harmonijnie całość kompozycji.

Dodatkowa interpretacja znaku prowadzi do zestawienia z charakterystycznym kształtem płonącego znicza olimpijskiego.

 

Skąd wzięły się wielobarwne sześciokąty?

W 2020 r. został opracowany dokument „Strategia rozwoju i komunikacji marketingowej turystyki województwa podkarpackiego na lata 2020-2025”, w którym wskazanych zostało pięć subregionów:

  • Roztocze Południowe (Wschodnie)
  • Rzeszów – miasto i region
  • Dolina Sanu i Wisły
  • Beskid Niski
  • Bieszczady

W 2021 r. dla wydzielonych subregionów została opracowana Księga Identyfikacji Wizualnej „Podkarpackie Krainy” – każdemu z subregionów został przypisany kolor odwołujący się do terytorialnego usytuowania poszczególnych krain:

  • Roztocze Południowe (Wschodnie) – ciemnozielony
  • Rzeszów-miasto i region – granatowy
  • Dolina Sanu i Wisły – morski
  • Beskid Niski – jasnozielony
  • Bieszczady – zielony

 

Kolorystyka ikon również nie jest przypadkowa – odwołuje się do barw oficjalnego logotypu regionu „Podkarpackie – przestrzeń otwarta”.

Zestaw symboli jest modułowy. Ikonograficznie odwołuje się do terytorialnego usytuowania poszczególnych krain. Zestaw piktogramów dla każdego z subregionów, przez symbolikę związaną z ich atrybutami, w tym z marką danego, konkretnego miejsca ma na celu wywołać u odbiorcy działanie. Dzięki konsekwentnej komunikacji system z czasem będzie kojarzony przez odbiorcę z konkretnym zdarzeniem, czynnością bądź ideą.

 

Galeria zdjęć:

 

Biuro Prasowe UMWP