Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

 


 Grafika przedstawiająca mapę Polski oraz godło, pod spodem napis: Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

 

 

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

Minister Infrastruktury w oparciu o Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg ogłosił w 2021 roku nabór wniosków na realizację zadań obwodnicowych w ciągach dróg wojewódzkich. Samorząd Województwa Podkarpackiego zgłosił w ramach naboru listę proponowanych zadań do możliwego uzyskania dofinansowania. W wyniku przeprowadzonego naboru Prezes Rady Ministrów zatwierdził listę zadań obwodnicowych przeznaczonych do dofinansowania. Finansowanie uzyskało zadanie:

  • „Budowa obwodnicy Leska w ciągu DW 894 od DK 84 w m. Postołów do DW 894 w m. Huzele”,
  • „Budowa obwodnicy Tyczyna w ciągu DW 878”,
  • „Budowa wschodniej obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877od węzła A4 "Łańcut" do drogi krajowej nr 94 w Głuchowie”

 

W dniu 25 lipca 2022 roku zostały podpisane umowy o udzielenie dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla ww. zadań obwodnicowych/

 „Budowa wschodniej obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877 od węzła A4 "Łańcut" do drogi krajowej nr 94 w Głuchowie”.

Zadanie przygotowanie dokumentacyjne, posiadające stosowne uzgodnienia opinie i decyzje.

  • Lata realizacji 2022 – 2024.
  • Szacunkowy koszt całkowity 46 mln złotych.
  • Dofinansowanie RFRD - 32 550 000,00 zł.
  • Obwodnica będzie miała 3,4 km długości.

Obwodnica będzie fragmentem drogi wojewódzkiej nr 877. Jej początek przewidziano na istniejącym rondzie autostradowym na drodze wojewódzkiej nr 877 w miejscowości Wola Dalsza, natomiast koniec na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 z ulicą Graniczną na granicy miast Łańcut i Głuchów. 

 

 „Budowa obwodnicy Leska w ciągu DW 894 od DK 84 w m. Postołów do DW 894 w m. Huzele”

  • Okres realizacji -  2022 – 2026.
  • Całkowity koszt realizacji zadania - 182 mln złotych.
  • Dofinansowanie RFRD – 100 000 000,00 zł.
  • Obwodnica będzie miała 3,7 km długości.

Droga będzie jednojezdniowa o dwóch pasach szerokości 3,5 m. Jej początek przewidziano za rzeką San w miejscowości Postołów w ciągu drogi krajowej nr 84, natomiast koniec na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 894 w miejscowości Huzele. W ramach obwodnicy ma powstać również most na Sanie.

 

 „Budowa obwodnicy Tyczyna w ciągu DW 878”.

  • Okres realizacji -  2022 – 2026.
  • Całkowity koszt realizacji zadania – 22,4 mln złotych.
  • Dofinansowanie RFRD – 15 680 000,00 zł.
  • Obwodnica będzie miała 1,5 km długości.

Obwodnica będzie jednojezdniową drogą o klasie G, z dwoma pasami o szerokości pasa 3,5 m. Początek planowanej drogi wojewódzkiej nr 878, przewidziano na istniejącym skrzyżowaniu z ul. Orkana, natomiast koniec na skrzyżowaniu z ulicą Mokra Strona. Planowana jest budowa dwóch mostów - przez Strug i Hermanówkę. Obwodnica ma odciążyć centrum Tyczyna od ruchu pojazdów ciężarowych oraz osobowych i zwiększyć przepustowość oraz ograniczenie negatywnych oddziaływań związanych z ruchem drogowym. 

Szczegółowe informacje na temat realizowanych zadań można uzyskać w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a 35-105 Rzeszów, tel. 17 860-94-55, 17 860-94-56, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Tytuł projektu:

 „Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu poprzez rozbudowę/przebudowę odcinków dróg wojewódzkich polegającą na budowie dróg dla pieszych oraz dróg dla pieszych i rowerów na terenie województwa podkarpackiego”

 Informacje ogólne:

Beneficjent: Województwo Podkarpackie
Całkowita wartość zadania: 29 470 000,00 zł
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 16 208 500,00 zł
Wkład Województwa Podkarpackiego: 13 261 500,00 zł
Data podpisania umowy o dofinansowanie: 12.12.2023 r.
Lata realizacji: 2023-2025

 Ogólna charakterystyka projektu:

Realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia inwestycyjnego stanowi uzupełnienie i kontynuację istniejących w rejonie ciągów komunikacyjnych dla pieszych oraz pieszych i rowerów. Zadanie przewidziane jest do realizacji w formule „buduj” na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. W ramach zadania zostanie zrealizowane 32 odcinki chodników (dróg dla pieszych) i ścieżek pieszo-rowerowych (dróg dla pieszych i rowerów) wzdłuż sieci dróg wojewódzkich na terenie gmin województwa podkarpackiego o łącznej długości ok. 11 km. W ramach robót zostanie wykonana konstrukcja nawierzchni chodników i ciągów pieszo-rowerowych, odwodnienie w postaci kolektorów deszczowych lub poprzez ukształtowanie spadków podłużnych i poprzecznych chodnika umożliwiających odprowadzanie wody opadowej i roztopowej do istniejących systemów rowów otwartych, odcinkowe poszerzenie istniejącej jezdni, przebudowa infrastruktury towarzyszącej oraz na niektórych odcinkach budowa kanałów technologicznych. Odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego od głównych korytarzy komunikacyjnych, po których odbywa się ruch pojazdów silnikowych poprzez budowę odrębnych dróg dla pieszych lub pieszych i rowerów wpłynie na redukcję negatywnego oddziaływania transportu samochodowego na bezpieczeństwo pieszych i innych niechronionych uczestników ruchu drogowego. Realizacja zadania przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków drogowych. W stanie istniejącym bezpieczeństwo pieszych poruszających się wzdłuż drogi jest ograniczone. Ponadto ogół wykonanych robót budowlanych związanych m.in. z budową nowej konstrukcji i nawierzchni chodników/dróg dla pieszych, ścieżek pieszo-rowerowych/dróg dla pieszych i rowerów, przebudowy infrastruktury towarzyszącej i dostosowanie parametrów nowobudowanych elementów do obowiązujących przepisów i norm poprawi stan układów komunikacyjnych w regionie, co przyczyni się do podniesienia komfortu uczestników ruchu drogowego. Interesariuszami przedmiotowego przedsięwzięcia będą przede wszystkim mieszkańcy obszarów bezpośredniego oddziaływania drogi wojewódzkiej oraz obszarów położnych wzdłuż odcinka drogi wojewódzkiej. Tym samym realizacja przedsięwzięcia inwestycyjnego przyczyni się do podniesienia jakości życia mieszkańców oraz wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu drogowego.