logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 17 03

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Nowe perony, windy, ruchome schody, a także podziemne przejście zamiast obecnej kładki. Takie zmiany m.in. przewiduje inwestycja, na którą umowę podpisały dziś w urzędzie wojewódzkim PKP PLK oraz przedstawiciel konsorcjum firm odpowiedzialnych za projekt i budowę.

Stacja Rzeszów Główny ma być komfortowa i bardziej funkcjonalna. W związku z tym przebudowane zostaną 3 perony, m.in. podniesione na tyle, żeby bezpiecznie wsiąść do pociągu. Pojawi się też nowe oświetlenie, windy, ruchome schody, wiaty,  ławki oraz czytelna informacja dla pasażerów. To jednak nie wszystko. W późniejszym etapie zniknie kładka i pojawi się przejście podziemne.

Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Każda kolejna podpisana umowa przybliża nas do tego celu. Realizujemy wyzwania związane z Krajowym Programem Kolejowym, którego wartość to 67 mld zł. Jestem niezwykle rad, że ta inwestycja jest realizowana. Skorzystają na tym mieszkańcy i sam Rzeszów – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Przebudowa stacji Rzeszów Główny to nie tylko zmiany w obrębie dworca. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również tory wokół stacji oraz 4 wiadukty  - przy ul. Batorego oraz 3 nad Aleją  Wyzwolenia. To w tym regionie stanie też nowy przystanek Rzeszów Zachodni, który wyposażony będzie w wiatę, ławki i informację pasażerską. Dzięki udogodnieniom takim jak winda i pochylnia będą mogły korzystać z niego osoby o ograniczonej mobilności.

Ta inwestycja, to ważna informacji dla mieszkańców, pasażerów i przedsiębiorców. Kiedy my jako samorządowcy myślimy o rozwoju naszych regionów, kładziemy nacisk na 2 czynniki. Pierwszy to ogólnie mówiąc potencjał ludzki , którego na Podkarpaciu nie brakuje, a drugi to dostępność komunikacyjna. Dzisiejsza inwestycja doskonale wpisuje się w tę strategię. Dodatkowo łączy się z projektem, który jako zarząd województwa realizujemy, a mianowicie projekt kolei aglomeracyjnej – mówił wicemarszałek Bogdan Romaniuk. – Wierzę, że nadchodzące zmiany odpowiedzą także na zapotrzebowanie przedsiębiorców na pracowników. Dzięki połączeniu z powiatami  kolbuszowskim, strzyżowskim, dębickim i przeworskim mam nadzieję poprawi się sytuacja na rynku pracy – dodał wicemarszałek.

Prace rozłożone są na 3 lata. Konsorcjum 4 firm - Track Tec Construction Sp. Z o.o., Inżynieria Rzeszów S.A., Instop Warszawa Sp. z o.o. oraz Infrakol Sp. z o.o. Sp. k. ukończą prace do 2021 roku. Wartość umowy to 205 mln. zł.

Tekst/foto
Sebastian Kieszkowski
BP UMWP

 

Statystyka

Odwiedza nas 465 gości oraz 0 użytkowników.