logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

170621 bizenesPrzez dwa dni kilkudziesięciu panelistów oraz setki uczestników biorą udział w kilkunastu panelach o tematyce gospodarczo-społecznej. Równocześnie odbywają się konferencje branżowe, prezentacje oraz wykłady. Wszystkie te wydarzenia są okazją do rozmów, wymiany kontaktów, a także pogłębienia wiedzy. Wszystko to dzieje się w ramach Business Without Limits, kongresu, który podsumowuje rok istnienia Centrum Wystawienniczo-Kongresowego G2A Arena w podrzeszowskiej Jasionce.

Podkarpacie przed rokiem, wraz z otwarciem Centrum, trafiło na mapę turystki biznesowej w Europie – mówili uczestnicy jednego z paneli Kongresu, poświęconego wpływowi ekonomicznemu przemysłu spotkań na gospodarkę Polski i regionów.

Z punktu widzenia gospodarki, nowo zdefiniowana branża, nazywana „przemysłem spotkań” jest czymś, co w znaczący sposób wpływa na jej rozwój. Aby te spotkania mogły się odbywać, potrzebna jest odpowiednia infrastruktura o wysokim standardzie. Ludzie, którzy przyjeżdżają na kongresy, wydarzenia biznesowe odkrywają piękno danego miejsca, to że może się ono stać przestrzenią, w której mogliby prowadzić swój biznes. Taki potencjał Podkarpacie zyskało wraz z tym nowoczesnym centrum – mówi prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Panele dyskusyjne przez oba kongresowe dni koncentrują się na kwestii rozwoju lokalnego i globalnego biznesu, barier i wyzwań w prowadzeniu biznesu na kilku kontynentach. Dyskusje dotyczą kwestii rozwoju oraz ekspansji małych i średnich przedsiębiorstw.

Podczas II edycji Business Without Limits odbyło się pierwsze spotkanie Rady Ambasadorów CWK, czyli ludzi, którzy odnieśli sukces w różnych dziedzinach życia, a teraz promują Podkarpacie jako miejsce spotkań biznesowych. Wśród kilkunastu ambasadorów G2A Areny, są m.in. Grażyna Piotrowska-Oliwa - prezes Virgin Mobile, Segre Ferre – przez lata współtworzący Nokię, prof. Dr hab. Anton Stasch – przewodniczący radny naukowej Europejskiego Klubu Biznesu, Zbigniew Inglot – prezes zarządu kosmetycznego giganta Inglot.

-Cieszę się, że zechcieli się podjąć państwo roli naszych ambasadorów – mówił  podczas pierwszej rady ambasadorów marszałek Władysław Ortyl.

Polski biznes potrzebuje miejsc gdzie może się spotykać. Z perspektywy Warszawy, a sama jestem warszawianką, wszystko mogłoby odbywać się  właśnie w stolicy. Tymczasem często nie mamy pojęcia o tym, jak duże i ważne dla wizerunku polskiej gospodarki firmy, znajdują się w różnych zakątkach regionów. Przykładem może być chociażby Inglot, czy Kazar, czyli firmy z Podkarpacia. Takie miejsce jak CWK, jest niezbędne aby biznes mógł się spotykać, mógł odkrywać nowe możliwości kontaktów, inwestowania, czy pozyskiwania partnerów. To biznesowa wizytówka regionu – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile.

W tym zaszczytnym gronie znaleźli się także: Roman Polko - gen. Wojska Polskiego, komandos, dowódca elitarnej jednostki GROM  słynny żeglarz i budowniczy jachtów, kapitan jachtowy - Roman Paszke a także wielokrotny mistrz olimpijski, świata i Europy, lekkoatleta, chodziarz - Robert Korzeniowski.

Pierwsza rocznica otwarcia Centrum Wystawienniczo-Kongresowego G2A Arena zakończyła się jubileuszową galą. Przez rok istnienia centrum tysiące razy pokazywane było w mediach i internecie, co przełożyło się na konkretne wyniki promocyjne dla regionu.

W panelu dyskusyjnym podczas kongresu uczestniczył także Stanisław Kruczek - członek zarządu województwa odpowiedzialny za służbę zdrowia. Mówił m.in. na temat standardów i możliwości rozwoju turystyki medycznej na Podkarpaciu.

- Turystyka medyczna, czyli połączenie usług typowo medycznych z estetycznymi, hotelowymi i wycieczkowymi jest też formą promocji aktywnego stylu życia, czyli profilaktyki. System finansowania opieki zdrowotnej w Polsce jest tak skonstruowany, że podmioty lecznice nastawione są przede wszystkim na leczenie chorób, po drodze czasami zaniedbując profilaktykę. Tymczasem wiemy doskonale, że wielu chorób można by uniknąć, gdyby profilaktyka była powszechniejsza i skuteczniejsza – mówił Stanisław Kruczek – Dlatego zainteresowanie sektora prywatnego rozwojem turystki medycznej na Podkarpaciu oceniam pozytywnie i życzę zainteresowanym sukcesów w tym obszarze.

Oprócz Stanisława Kruczka, w panelu uczestniczył Piotr Tatara z Polskiej Organizacji Turystycznej, dr Stanisław Mazur z Centrum Medyczne MEDYK oraz Joanna Dobrzańska dyrektor marketingu i sprzedaży Hotelu Arłamów

Łączna wartość ekwiwalentu promocyjnego dla Województwa Podkarpackiego za wydarzenia zorganizowane w Centrum Wystawienniczo Kongresowym to ponad  4,7 mln zł

W tym najbardziej medialne z nich to:

1.  Aerospace and Defense Meetings - szacunkowy ekwiwalent promocyjny – niemal 2 mln zł

2.  Kongres 590 - szacunkowy ekwiwalent promocyjny – niemal 1,5 mln zł

3.  X Forum Europa – Ukraina - szacunkowy ekwiwalent promocyjny - ponad 450 tyś zł

4.  Forum Polonii Amerykańskiej - szacunkowy ekwiwalent promocyjny – ponad 400 tyś zł

5.  Europejski Kongres Robotyczny - szacunkowy ekwiwalent promocyjny – ponad 200 tyś zł

Wydarzenie było współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 „Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego”.

 

 

Aleksandra Gorzelak –Nieduży / Michał Mielniczuk/Jakub Czarnota

Foto Michał Mielniczuk / Aleksandra Gorzelak –Nieduży / Jakub Czarnota