logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 2/2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Znalezienie optymalnych rozwiązań dla podkarpackiej kolei – tak w skrócie można opisać cel powstania specjalnego zespołu, powołanego w Urzędzie Marszałkowskim.

Związkowcy, samorządowcy, przedstawiciele spółek kolejowych wyłonili ze swojego grona grupę osób, która będzie organem doradczym dla Przewozów Regionalnych i samorządu województwa. W ten sposób powstał „Zespół ds. optymalizacji rozkładów jazdy pociągów i inwestycji towarzyszących poprawie oferty przewozowej”. Pomagać mu będą mniejsze podzespoły utworzone dla każdej linii kolejowej z osobna.

- Kierunek jest jasny i oczywisty, chcemy ożywić przewozy pasażerskie. Musimy znaleźć sposoby aby zachęcić pasażerów do korzystania z kolei. Stąd też nasze ostatnie kroki, spotkania, ale również plany inwestycyjne, które wielokrotnie prezentowaliśmy. Liczę, że zespół nam w tym mocno pomoże – powiedział wicemarszałek Wojciech Buczak.

- Cieszę się i dziękuję panu marszałkowi, że powołał ten zespół. Doczekaliśmy się chwili, w której będziemy mieli na coś wpływ. To ważny krok w naszej współpracy – powiedział Jan Szczepański, który w zespole będzie reprezentował związki zawodowe PLK. Jego powstanie to również realizacja porozumienia ze związkami zawodowymi.

Podczas spotkania pojawiły się już pierwsze propozycje i pomysły, które analizowane będą już podczas spotkań zespołu i jego podzespołów. Z kolei burmistrz Głogowa Małopolskiego podziękował za ponowne uruchomienia połączenia do strefy ekonomicznej w Rogoźnicy.

– To bardzo potrzebny pociąg. Planujemy wspomóc promocyjnie to połączenie. Jest to proces, szybko nie przestawimy nawyków pasażerów. Dojazd pociągiem trwa 11 minut, a dojazd samochodem to niekiedy pół godziny i to jest główny argument. Z Głogowa wiele osób korzysta z tej linii i myślę, że będzie ich więcej – dodał Paweł Baj.

W skład zespołu głównego weszli: Jan Lech, Sławomir Chmiel i w zastępstwie Jacek Guzik(Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego), Krzysztof Pawlak i Lesław Świętoniowski (Przewozy Regionalne), Marek Małacha, Krzysztof Leszkowicz (Polskie Linie Kolejowe), Krzysztof Bożek i w zastępstwie Teodor Więcek (Przewozy Regionalne -związki zawodowe), Jan Szczepański i w zastępstwie Andrzej Kubas (PLK – związki zawodowe). Skład podzespołów zostanie uzupełniony w najbliższych dniach, ponieważ podczas środowego spotkania zabrakło przedstawicieli niektórych samorządów. Wszyscy obecni zgłosili akces do pracy w tych podzespołach, pierwsze posiedzenie grupy zajmującej się linią 108 zaplanowano już na 17.lutego.

 

http://esanok.pl/2015/kolej-po-nowe-rozwiazania-dla-kolei-ts007.html