logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Budowę długo oczekiwanego terminala rozpoczęto 4 października 2010. Zakończy się ona 31 grudnia 2011 roku. Terminal będzie miał trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną. Będzie też taras widokowy.

- 10 procent powierzchni zostanie przeznaczone na działalność komercyjną - sklepy, restauracje, itd - wyjaśnia Jan Domagalski, kierownik projektów w spółce Portu Lotniczy Rzeszów-Jasionka. - Będzie 17 stanowisk chceck-in oraz cztery gate. Całość będzie mieć 14 tys.mkw.

 

Oczywiście będzie rozróżnienie na pasażerów z krajów objętych umową z Schengen oraz pozostałych. Obydwie grupy będą mieć pomieszczenia z barem, miejscem dla dzieci.

 

- W tej chwili w obiekcie trwają ostatnie prace wykończeniowe - mówi Dariusz Gruszka, szef projektu z firmy Skanska. - Rusztowania będą jednak systematycznie znikać.

 

Dariusz Gruszka przyznaje, że największym wyzwaniem przy budowie był krótki czas na realizację. Nie było problemów z samą budową, ani niespodzianek przy pracach ziemnych. Figle płatała tylko zmienna zima.

 

Wewnątrz są już m.in. monitory, na których będą wyświetlane godziny odlotów i przylotów, większość instalacji i wyposażenia. Po zakończeniu robót, przez następne trzy miesiące będą trwać niezbędne odbiory.

 

- Oficjalne otwarcie następi 28 lub 29 marca - mówi Stanisław Nowak, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.

 

W czasie największego natężenia robót pracowało tutaj prawie 300 osób, nie tylko ze Skanska, ale i wielu innych firm. Całkowity koszt projektu to prawie 103 mln zł, w tym 37,5 mln zł z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 6,3 rozwój sieci lotniczej TEN-T).

 

Konstrukcję budynku zaprojektowano jako stalowy szkielet ramowy, uzupełniony kontrukcją żelbetową monolityczną. Na centralnej części budynku jest dach łukowy, przykryty blachą. Dziennikarze pytali czy dach nie będzie przeciekał, tak jak na Okęciu. Jak wyjaśnił Dariusz Gruszka, na dachu nie będzie w nim żadnych świetlików. A jak nieszczelności na warszawskim lotnisku występują właśnie na świetlikach.

 

W 2013 roku przepustowość portu lotniczego ma osiągnąć 1,4 mln pasażerów. Niedawno świętowano osiągnięcie pół miliona.