logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Prawdopodobnie już w przyszłym roku wydziały Urzędu Miejskiego, obecnie rozrzucone w kilku budynkach w różnych częściach miasta, zostaną przeniesione do dwóch. Oba gmachy znajdują się blisko siebie, w centrum. Obecnie przemyscy urzędnicy zajmują sześć budynków. W Rynku oraz przy ul. Mostowej, Grodzkiej, Matejki, Ratuszowej i Łukasińskiego. Ten przy ul. Mostowej nie należy do miasta, urząd płaci czynsz za wynajem. Ponad 13 tys. złotych miesięcznie dla Kurii Metropolitalnej Obrządku Greckokatolickiego.
Tymczasem miasto zyskało duży gmach przy ul. Wodnej. Za darmo, kilka dni temu przekazali go radni Sejmiku Województwa Podkarpackiego. Dawniej budynek był internatem szkoły medycznej, teraz wynajmuje medyczna szkoła policealna i prywatna placówka.
Przeniesienie do niego urzędników miejskich oznaczałoby rezygnację z wynajmowanej powierzchni i spore oszczędności. Prawdopodobnie znalazłyby się tam wydziały z obecnych budynków przy ul. Ratuszowej, Mostowej i Łukasińskiego.
Powierzchnia użytkowa dwupiętrowej kamienicy przy ul. Wodnej to ponad 2 100 metrów kwadratowych. Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace remontowo – adaptacyjne. M.in. instalacja sieci komputerowej.
- Na razie jeszcze nie wiemy, jakie wydziały znalazłyby się w budynku przy ul. Wodnej. Chcielibyśmy tak je zorganizować, aby jak najbardziej ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw. Aby nie musieli jednego tematu załatwiać w różnych budynkach – mówi Rafał Porada z Kancelarii Prezydenta Przemyśla.
Budynek przy ul. Wodnej ma jeszcze jeden walor. Niedaleko znajduje się Plac Rybi, który od niedawna również należy do miasta. Ma na nim zostać zlokalizowany obszerny parking.