logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 16 02

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Wiatru w skrzydła nabierają inwestycje na rzeszowskim lotnisku. Już trwa budowa nowego terminala i rozbudowa płyty postojowej. A teraz rozpocznie się kolejna inwestycja warta ponad 61 mln złotych. Właśnie podpisano umowę na budowę tzw. równoległej drogi kołowania i dróg szybkiego zejścia.
Lotnisko cały czas pracuje. Kilka razy dziennie lądują tu samoloty LOT-u, Rayanaira i Lufthansy. A niezależnie od kolejnych kursowych rejsów i lotów czarterowych trwa rozbudowa. Między innymi płyty postojowej, która dzięki tej inwestycji powiększy się aż o kilka hektarów. Tuż obok powstaje nowy terminal. To najważniejsza i najbardziej oczekiwana przez pasażerów Jasionki część modernizacji lotniska. Prace idą szybko i coraz lepiej widać, żer nowy trzykondygnacyjny gmach będzie nie tylko nowoczesny ale przede wszystkim dużo, dużo większy od obecnego.

A przed Jasionką kolejne prace budowlane. Tym razem powstaną tzw. drogi szybkiego zejścia i równoległa droga kołowania. To kolejny już sposób aby lotnisko mogło przyjmować więcej samolotów i odprawiać więcej pasażerów.

Najważniejsza z punktu widzenia pasażerów część lotniska czyli nowy terminal ma być gotowa już na przełomie roku. A to znaczy, że gdyby Jasionka miała być jak zaplanowano rezerwowym portem dla Lwowa na EURO 2012 wszystko będzie gotowe na czas. W samym Lwowie już stoi szklano-stalowy gmach nowego terminala odpraw. Ma aż 41 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni i spełnia wszystkie wymogi stawiane takim obiektom przez UEFA.

W środku trwają już prace wykończeniowe. Jest ich dużo, nie tylko ze względu na dużą powierzchnię ale też specyfikę pomieszczeń lotniczego terminala.
Trochę gorzej jest z pozostałą częścią rozbudowy. Trwa modernizacja płyty postojowej i wydłużanie do 800 metrów pasa startowego. Ale tu pracy jest dużo więcej, a sprawę komplikuję też fakt, że władze miasta nie zdecydowały się na zamknięcie lotniska i rozbudowę trzeba będzie realizować etapami. Za tę cześć prac odpowiada firma ALTCOM, ta sama która buduje lwowski stadion EURO. Łączna wartość inwestycji na lotnisku we Lwowie to ponad 100 mln EURO.

Beata Wolańska
TVP Rzeszów