logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps 2/2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Nie 18, a prawie 108 milionów złotych, dostanie samorząd Krosna na przebudowę obwodnicy. Miasto czekało na pieniądze kilka lat. I ta wytrwałość w staraniach o dotację się opłaciła. Teraz możliwa będzie znacznie bardziej gruntowna modernizacja niż zakładano to w roku 2008. Bo w dobie kryzysu inwestycje są po prostu tańsze.

Wniosek o dotację na modernizację obwodnicy, miasto złożyło pięć lat temu. Końcem ubiegłego roku, projekt doczekał się w końcu dofinansowania. Ale tylko 18 z wnioskowanych 108 milionów złotych. Postanowiono jednak ruszyć z inwestycją dokładając do niej pieniądze z budżetu miasta. To jednak oznaczało wielokrotne wydłużenie czasu przybudowy obwodnicy. Dziś wiadomo już, że takie kombinacje nie będą konieczne.

Miasto uniknie sporego wydatku na drogę, która tak naprawdę nie jest miejska i podlega Zarządowi Dróg Krajowych. Zdaniem Piotra Przytockiego, prezydenta Krosna, przyznanie pełnej dotacji, pozwoli na szybką realizację inwestycji.

Za unijne pieniądze przebudowane zostanie to skrzyżowanie ulicy Rzeszowskiej, Bema i Alei Jana Pawła II. Zupełnie nowy węzeł komunikacyjny powstanie także w tym miejscu, przy połączeniu ulicy Tysiąclecia i obwodnicy.

Przebudowane zostanie także to skrzyżowanie obwodnicy z ulicą Grodzką i Stefana Wyszyńskiego. Miejscy projektanci już planują poszerzenie zakresu robót na całej długości miejskiego odcinka drogi krajowej nr 28.