logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Newsletter Samorządu

151218-karpackaDo Zagrody Magija w Orelcu zjechali się przedstawiciele branży turystycznej w celu aktywnego udziału w warsztatach, których celem była aktywizacja branży turystycznej. Warsztaty zgromadziły reprezentację podmiotów turystycznych z Bieszczadów, Beskidu Niskiego, Roztocza i Pogórza Przemyskiego oraz miast turystycznych: Rzeszowa, Przemyśla, Sanoka, Krosna.

Zajęcia rozpoczęły się wykładem z marketingu i promocji produktu turystycznego prowadzonego przez dr hab. Krzysztofa Szparę i dr Łukasza Wątrobę. Po nim uczestnicy warsztatów zapoznali się z prezentacją atrakcji turystycznej ''Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe''. Na zakończenie odbyły się zajęcia praktyczne w grupach z opracowania pakietów turystycznych obszaru Bieszczadów, Beskidu Niskiego, Roztocza i Pogórza Przemyskiego. W drugim dniu warsztatów uczestnicy pracowali nad tworzeniem pakietów sieciowych.

W wyniku warsztatów powstały propozycje trzech pakietów:

  1. „Karpacka przygoda” – pakiet opracowany przez uczestników z obszaru Beskidu Niskiego (Chata nad Wisłokiem, Dziki Beskid, Gutkowa Koliba, PBP „Bukowina”, Stadnina koni huculskich Chutir, Hotel Nafta z Krosna, Bacówka pod Honem, Stowarzyszenie Dobrego Wojaka Szwejka, Muzeum Kultury Szlacheckiej, biuro MADART) w oparciu o turystykę przyrodniczą, kulturową i aktywną – produkt sieciowy.
  2. BieSelfieczad – pakiet opracowany przez przedsiębiorców bieszczadzkich (Grupa Eko-Karpaty, Fundacja Bieszczadzka, Pensjonat Caryńska, OWR Caritas Myczkowce, LKP Lasy Bieszczadzkie, Domki na Wzgórzu, Oberża Zakapior, Bieszczadzkie Stowarzyszenie Ekoturystyczne Baszta, Zagroda Magija, Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe, Zajazd pod Caryńską). Budowanie nowej marki (wyróżnika) w oparciu o istniejące już oferty i produkty turystyczne.
  3. „Wielokulturowe Kresy”- pakiet opracowany przez przedstawicieli Roztocza i okolic Przemyśla (Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Arboretum w Bolestraszycach, Biuro UNIVERS, Kresowa Osada, Gospodarstwo Agroturystyczne Polanka, Uzdrowisko Horyniec Zdrój). Turystyka poznawcza w oparciu o centrum kulturowo-turystyczne w Kresowej Osadzie.

Konferencję podsumowała Maria Michur-Ziemba, wicedyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej. Wskazała kierunki rozwoju turystyki w województwie podkarpackim stawiając na turystykę przyrodniczą, kulturową i aktywną, innowacje oraz konieczność współpracy sieciowej.

Uczestnicy pozytywnie odnieśli się do działań prowadzonych przez urząd marszałkowski, pozwalających podmiotom turystycznym na zdobycie wiedzy i przełożenie jej na konkretne inicjatywy, które mogą stać się pomocne w ich dalszym rozwoju.

 

Kinga Aleksandrowicz-Kostępska

Departament Promocji i Współpracy Gospodarczej UMWP

            

Statystyka

Odwiedza nas 495 gości oraz 0 użytkowników.